Чопська міська рада
Закарпатська область, Ужгородський район
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Порядок державної реєстрації смерті в умовах воєнного стану

Дата: 31.08.2022 14:30
Кількість переглядів: 96

У зв’язку з бойовими діями, що ведуться на всій території України, на жаль, кількість смертності значно збільшилася. У громадян виникає велика кількість питань щодо порядку державної реєстрації смерті в умовах воєнного стану. Саме тому, ми відповідаємо на найбільш поширені з них.

Куди звертатися для державної реєстрації смерті? На час дії воєнного стану державна реєстрація смерті проводиться з дотриманням принципу екстериторіальності в день звернення заявника будь-яким органом державної реєстрації актів цивільного стану (відділом державної реєстрації актів цивільного стану або виконавчим органом сільської, селищної, міської ради), де відсутні активні бойові дії та відділ не знаходиться у простої.

Який порядок проведення державної смерті під час дії воєнного стану? Державна реєстрація смерті проводиться за заявою будь-якої особи органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі документу про смерть встановленої форми, виданого закладом охорони здоров’я або судово-медичною установою.

У випадку якщо смерть настала на тимчасово-окупованій території або в районі активних бойових дій, де отримати медичне свідоцтво про смерть неможливо, громадянам необхідно звертатися до суду з метою встановлення факту смерті.

Якщо родичі померлого мешкають в регіоні, де відсутня можливість звернення до відділів ДРАЦС (території, де державні органи не здійснюють повноваження через військові дії), вони можуть звернутися через представника, повноваження якого мають ґрунтуватися на довіреності, посвідченої відповідно до Закону України «Про нотаріат», або документа, що посвідчує повноваження такого представника, відповідно до Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».

Звертаємо увагу громадян! До документів на підставі яких органи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію смерті відносяться:

-документ про смерть встановленої форми, виданого закладом охорони здоров’я або судово-медичною установою, такими як: ФОП та такими закладами охорони здоров’я: лікарнями, амбулаторно-поліклінічними закладами, диспансерами, пологовими будинками, санаторіями, патолого-анатомічними бюро, бюро судово-медичної експертизи;

– рішення суду про встановлення факту смерті в певний час або оголошення її померлою.

Який документ видається після державної реєстрації смерті органами ДРАЦС? Актовий запис цивільного стану є безспірним доказом фактів, реєстрація яких посвідчується, до спростування його в судовому порядку.

Про факт державної реєстрації смерті реєстратор видає заявнику, який звернувся за реєстрацією смерті:

– свідоцтво про державну реєстрацію смерті на підставі актового запису цивільного стану, яке є єдиним документом, що підтверджує факт реєстрації смерті;

– витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання (довідка для отримання допомоги).

Всі інші документи, видані Національною поліцією або іншими державними органами України є підставою для звернення до суду.

Навіть без документів, необхідних для отримання свідоцтва про смерть у відділах ДРАЦС або виконавчих органах сільських, селищних, міських рад, встановлення факту смерті цілком можливе через звернення з відповідним позовом до суду.

У разі, коли не можливо отримати документ встановленої форми про смерть, виданий закладом охорони здоров’я або судово-медичною установою, заявнику потрібно звернутися до суду з заявою про встановлення факту смерті. Такий позов подається за місцем знаходження заявника.

У заяві заявник зазначає:

1. який факт заявник просить встановити та з якою метою;

2. причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт;

3. докази, що підтверджують факт (це можуть бути фото з місця поховання особи, покази свідків);

4. копія документа, що посвідчує особу та реєстраційний номер облікової картки платника податків.

Варто звернути увагу! При подачі заяви про встановлення факту смерті не потрібно звертатися до органу державної реєстрації актів цивільного стану в межах території підконтрольній владі України, щоб отримати письмову відмову.

Від сплати судового збору по даній категорії справ заявник звільняється.

Справи про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України розглядаються невідкладно з моменту надходження відповідної заяви до суду.

Додатково повідомляємо, що громадяни також можуть отримати правову допомогу з даного питання в центрах з надання безоплатної вторинної правової допомоги, бюро правової допомоги.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь