Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ФІЛІЯ "ЦЕНТР ТРАНСПОРТНОГО СЕРВІСУ "ЛІСКИ" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" 40081373 інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 02092, місто Київ, ВУЛИЦЯ ДОВБУША, будинок 22
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика.
Реконструкція інтермодального терміналу філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» на ст. Чоп» (Закарпатська обл., м. Чоп, вул. Берег, 93). Планована діяльність передбачає реконструкцію об’єкту транспортної залізничної інфраструктури для обробки вантажів, контейнерів, завантаження/розвантаження важкої техніки; облаштування місць з твердим покриттям для зберігання та обробки контейнерів – рефрижераторів; реконструкцію ангарного складу для завантаження/розвантаження тарно-штучних вантажів. Для забезпечення виконання робіт по перевантаженню зернових культур передбачено облаштування технологічного майданчика для розміщення зерноприймального обладнання, ковеєрів, силосів пропускної спроможності 1000 т/ добу, потужністю зберігання зерна 14 436 т. Запланована також влаштування адміністративного корпусу та зони митного контролю.
Технічна альтернатива 1.
Для забезпечення роботи терміналу передбачити наступні основні будівлі та споруди : - Колії залізничні шириною 1520 мм та 1435 мм; - Підкранові колії; - Контейнерний майданчик ( з облаштуванням зони митного контролю); - Облаштування місця з твердим покриттям для зберігання та оброблення контейнерів-рефрижераторів у кількості 18 од; - Торцева рампа для завантаження / розвантаження важкої техніки; - Реконструкція ангарного складу для завантаження/розвантаження важкої техніки. - Майданчик з твердим покриттям з примиканням до залізничних колій шириною 1520 мм та 1435 мм. - Майданчик для відстоювання автомобілів з напівпричепами (місткість 10 од. автомобілів з напівпричепами) з твердим покриттям; - Майданчик з навісом для стоянки та зберігання спеціальної техніки; - Влаштування інженерних мереж по електроживленню, освітленню, водопостачанню, водовідведенню з площадок, каналізації виробничої та побутової, зв’язку, мережі Інтернет; - Влаштування мережі пристроїв системи централізації та блокування (СЦБ) - Влаштування системи відеоспостереження по периметру та об’єктам (характеристики уточнюються в процесі проектування); - Розвиток автомобільних під’їздів до контейнерного майданчика та основні технологічні проїзди і проходи; - Влаштування електричних контейнерних козлових кранів та тролейної лінії (альтернативного варіанту, уточнюється в процесі проектування) – 2 од.; - Влаштування автомобільних ваг, - Влаштування вагонних ваг на коліях 1520 мм та 1435 мм; - Облаштування енергосистеми терміналу альтернативними джерелами енергії для часткового задоволення потреб у електроенергії. - Огорожі по периметру; - Контрольно-пропускні пункти; - Пости охорони; - Для забезпечення виконання робіт по перевантаженню зернових культур облаштування технологічного майданчика для розміщення зерноприймального обладнання, конвеєрів, силосів пропускної спроможності 1000 т/ добу та потужністю зберігання зерна 14 436 т. - Запланована також влаштування адміністративного корпусу та зони митного контролю. - Влаштування адміністративно-побутової будівлі.
Технічна альтернатива 2.
Використання автомобільного транспорту з влаштуванням майданчику для відстоювання автотранспорту (місткістю на 10 од. автомобілів з напівпричепами) за межами об’єкту будівництва. Відмова від реалізації планованої діяльності з будівництва об’єктів, зазначених в альтернативі 1, призведе до використання автомобільного транспорту для виконання транспортних та вантажно-розвантажувальних операцій на підприємстві, що в свою чергу призведе до збільшення: об’ємів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, та суттєве збільшення автомобільного потоку, що в свою чергу призведе до надмірного навантаження на дорожньо-транспортну інфраструктуру у регіоні.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Закарпатська обл. Ужгородський р-н Чоп вул. Берег, 93
1.Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Чопська міська громада
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Закарпатська обл. Ужгородський р-н Чоп вул. Берег, 93.
Будівництво заплановано на території діючого терміналу ст. Чоп філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» акціонерного товариства «Українська залізниця» (Закарпатська область, м. Чоп, вул. Берег, 93 ).
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Закарпатська обл. Ужгородський р-н Чоп вул. Берег, 93.
Не розглядається, оскільки передбачено реконструкцію існуючого терміналу, а також територіальна альтернатива 1 є оптимальним варіантом для розміщення споруд та обладнання, що поєднані у єдиний технологічний процес, та обумовлене призначенням цих споруд, а також розмірами та конфігурацією території підприємства.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Планова діяльність націлена на розширення технічних можливостей підприємства транспортної галузі та збільшення його планових техніко-економічних показників щодо прийому, обробки та відвантаження вантажів на залізничний та автомобільний транспорт додаткових обсягів товарів. Наближення терміналу філії «Центр транспортного сервісу «Ліски» акціонерного товариства «Українська залізниця» (Закарпатська обл., м. Чоп) до країн Європейського союзу дозволить розвантажити автомагістралі від великотоннажного автотранспорту, що в свою чергу дозволить зберегти їх від руйнування та заощадити витрати на їх ремонти та спонукає виробника на зменшення витрат з доставки продукції, та підвищення прибутковості їх виробництва та створення умов для нарощування виробництва в цілому.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Планована діяльність передбачає обробку вантажів, контейнерів, завантаження / розвантаження контейнерів TEUs до 87 600 од. з забезпеченням фронту перевантаження до 40 платформ. Для забезпечення виконання робіт по перевантаженню зернових культур передбачено облаштування технологічного майданчика для розміщення зерноприймального обладнання, ковеєрів, силосів пропескної спроможності 1000 т/ добу та потужністю зберігання зерна 14 436 т. Режим роботи в дві зміни. Чисельність працюючого персоналу 38 осіб.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
Основними екологічними обмеженнями є: • дотримання значень гранично-допустимих концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених пунктів; • дотримання норм шумового навантаження на межі санітарно-захисної зони; • дотримання санітарно- епідеміологічних нормативів; • дотримання норм зберігання та утилізації відходів відповідно до вимог санітарно гігієнічних норм. Планована діяльність відповідає діючому природоохоронному законодавству.
щодо технічної альтернативи 2.
основними екологічними обмеженнями є: • дотримання значень гранично-допустимих концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених пунктів; • дотримання норм шумового навантаження на межі санітарно-захисної зони; • дотримання санітарно- епідеміологічних нормативів; • дотримання норм зберігання та утилізації відходів відповідно до вимог санітарно-гігієнічних норм.
щодо територіальної альтернативи 1.
- технічні умови щодо інженерного забезпечення укладання колії; • розмір санітарно- захисної зони.
щодо територіальної альтернативи 2.
Екологічні обмеження щодо територіальної альтернативи 2 не розглядалися, оскільки територіальна альтернатива 1 є оптимальним варіантом.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
Еколого-інженерна підготовка і захист території виконані з метою забезпечення раціонального використання природних ресурсів, а також забезпечення виконання охоронних, відновлюваних, захисних та компенсаційних заходів. Інженерно-геологічні, екологічні, топографо-геодезичні вишукування будуть виконуватися в повному обсязі згідно законодавства. Проектні рішення в період будівництва і експлуатації будуть забезпечувати раціональне використання ґрунту. Передбачені охоронні, захисні та компенсаційні заходи.
щодо технічної альтернативи 2.
Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території технічної альтернативи 2 аналогічні з технічною альтернативою 1.
щодо територіальної альтернативи 1.
Для влаштування будівель і споруд під час будівництва, передбачається виконати: - інженерно-геологічні та геодезичні вишукування на майданчику будівництва; - організацію відведення дощових та талих вод з майданчиків, будівель і споруд, що передбачаються до будівництва; - перенесення інженерних мереж.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається, оскільки плановане будівництво можливе лише на даній земельній ділянці.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1.
Повітряне середовище: під час будівництва: тимчасовий допустимий вплив за рахунок викидів забруднюючих речовин при роботі спеціалізованої техніки та транспорту, здійсненні будівельно–монтажних (зварювальних, фарбувальних та інших) робіт; під час експлуатації: викиди в атмосферне повітря від технологічних процесів, процесів перевантаження, руху автотранспорту, викиди забруднюючих речовин від роботи силових установок локомотивів. Даний вплив відповідатиме чинному законодавству. Водне середовище: на період будівництва: скидання стічних вод у водні об'єкти не передбачається. Поверхневі і підземні води на стадії будівництва впливу не піддаються. Під час експлуатації – скидання стічних вод у водні об'єкти не передбачається. Потенційних джерел забруднення підземних та поверхневих вод від планованої діяльності не передбачається. Ґрунт: на період будівництва: зняття верхнього шару ґрунту, незначним джерелом забруднення може стати будівельне сміття та відходи паливно-мастильних матеріалів від роботи будівельних механізмів. З метою запобігання негативного впливу на ґрунт передбачається застосування тільки технічно перевіреної техніки та механізмів, здійснення поточних оглядів техніки, інструктаж обслуговуючого персоналу. Передбачається оснащення будівельного майданчику контейнерами для побутових і будівельних відходів, вивезення згідно договорів. при експлуатації: при нормальній експлуатації об’єкту вплив не передбачається. Рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти: планована діяльність не матиме негативного впливу на рослинний і тваринний світ, їх популяції та міграції. Території ПЗФ у межах майданчика та його санітарно-захисної зони відсутні. Навколишнє соціальне середовище (місцеве населення та інші зацікавлені групи): створення додаткових робочих місць, збільшення надходжень у місцевий та державний бюджет. Навколишнє техногенне середовище: негативний вплив на промислові, житлово-цивільні і сільсько-господарські об’єкти, наземні та підземні споруди, соціальну організацію території, пам’ятки культури, архітектури, історії та інші елементи техногенного середовища під час експлуатації проектованого об’єкта не очікується. Відходи виробництва і можливість їх повторного використання або знешкодження : При виконанні будівельно-монтажних робіт та експлуатації об’єкту передбачено утворення відходів від існуючих та запроектованих технологічних процесів та життєдіяльності обслуговуючого персоналу. Поводження з відходами відповідає вимогам чинного законодавства.
щодо технічної альтернативи 2.
Джерела та види можливих впливів на довкілля співпадають та аналогічні технічній альтернативі 1 окрім: при технічній альтернативі 2 збільшення впливу на повітряне середовище та ґрунти під час будівництва та експлуатації.
щодо територіальної альтернативи 1.
Викиди від планованої діяльності, рівні шуму, вібрації, на межі СЗЗ не перевищують гігієнічні нормативи. Об'єкти природно-заповідного фонду, пам'ятки архітектури, історії і культури відсутні.
щодо територіальної альтернативи 2.
Не розглядається, оскільки плановане будівництво можливе лише на даній земельній ділянці.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Друга категорія
Інфраструктурні проекти Інфраструктурні проекти: облаштування індустріальних парків; будівництво житлових кварталів (комплексів багатоквартирних житлових будинків) та торговельних чи розважальних комплексів поза межами населених пунктів на площі 1,5 гектара і більше або в межах населених пунктів, якщо не передбачено їх підключення до централізованого водопостачання та/або водовідведення; будівництво кінотеатрів з більш як 6 екранами; будівництво (облаштування) автостоянок на площі не менш як 1 гектар і більш як на 100 паркомісць; будівництво аеропортів та аеродромів з основною злітно-посадковою смугою довжиною до 2100 метрів; будівництво залізничних вокзалів, залізничних колій і споруд; будівництво перевантажувальних терміналів та обладнання для перевантаження різних видів транспорту, а також терміналів для різних видів транспорту; будівництво гребель та встановлення іншого обладнання для утримання або накопичення води на тривалі проміжки часу; проведення робіт з розчищення і днопоглиблення русла та дна річок, берегоукріплення, зміни і стабілізації стану русел річок; будівництво трамвайних колій, підвісних канатних доріг та фунікулерів або подібних ліній, що використовуються для перевезення пасажирів; будівництво підземних, наземних ліній метрополітену як єдиних комплексів, у тому числі депо з комплексом споруд технічного обслуговування; будівництво акведуків та трубопроводів для транспортування води на далекі відстані; будівництво магістральних продуктопроводів (трубопроводів для транспортування газу, аміаку, нафти або хімічних речовин); будівництво повітряних ліній електропередачі напругою 220 кіловольт і більше та підстанцій напругою 330 кіловольт і більше; будівництво гідротехнічних споруд морських і річкових портів; будівництво глибоководних суднових ходів, у тому числі у природних руслах річок, спеціальних каналів на суходолі та у мілководних морських акваторіях, придатних для проходження суден, а також каналів у протипаводкових цілях та гідротехнічних споруд; спеціалізовані морські або річкові термінали; проведення прибережних робіт з метою усунення ерозії та будівельних робіт на морі, які призводять до зміни морського узбережжя, зокрема будівництво основних гідротехнічних споруд, підводні звалища ґрунтів, а також інші роботи на морі, крім експлуатаційних днопоглиблювальних робіт; установки для очищення стічних вод з водовідведенням 10 тисяч кубічних метрів на добу і більше;"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Підстав немає
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля передбачається відповідно вимогам Закону «Про оцінку впливу на довкілля» (ст. 6) та Постанови Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2017 р. № 1026 «Про затвердження Порядку передачі документації для надання висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування оцінки впливу на довкілля»
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Дозвіл на виконання будівельних робіт (ст.37 «Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»), що видається Управлінням державної архітектурно-будівельної інспекції у Закарпатській області
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Департаменту екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації , 88008, м. Ужгород пл. Народна 4, central@ecozakarpat.gov.ua, (0312) 61-67-01, Урись Ігор Омелянович