Положення про Міський центр соціальних служб
Додаток 6
до рішення Чопської міської ради
Ужгородського району
Закарпатської області
від 15.12.2020р. № 3
ПОЛОЖЕННЯ
про Міський центр соціальних служб Чопської міської ради Ужгородського району Закарпатської області
1. Міський центр соціальних служб Чопської міської ради Ужгородського району Закарпатської області (далі – центр) є спеціальним закладом, що проводить соціальну роботу із сім’ями, дітьми та молоддю, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, і надає їм соціальні послуги.
2. Центр утворюється, реорганізується та ліквідується міською радою, є підзвітним і підконтрольним міській раді, підпорядкованим її виконавчому комітету, голові міської ради, а з питань здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади.
Діяльність центру спрямовується виконавчим органом з питань соціального захисту населення Чопської міської ради.
3. Методичний та інформаційний супровід діяльності центру забезпечує Закарпатський обласний центр соціальних служб.
4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, Держсоцслужби, іншими нормативно-правовими актами у сфері соціальної роботи та надання соціальних послуг, рішеннями міської ради, її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також цим Положенням.
5. Центр неприбуткова установа, є юридичною особою, має самостійний баланс, відповідні рахунки в т органах Казначейства, печатку, штамп та бланк із своїм найменуванням.
6. Центр самостійно представляє свої інтереси в судах, може виступати як позивач, відповідач або третя особа.
7. Відповідно до покладених на Центр повноважень та завдань розробляє проекти рішень Чопської міської ради, її виконавчого комітету, розпорядження міського голови, доповідає по них на засіданнях відповідних органів.
8. Майно центру є комунальною власністю Чопської міської територіальної громади і належить центру на праві оперативного управління.
9. Центр не має права без згоди засновника відчужувати, віддавати в заставу майно.
10. Центр провадить діяльність за принципами гуманізму, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, поваги до честі та гідності, толерантності, законності, соціальної справедливості, доступності та відкритості, неупередженості та безпечності, добровільності, індивідуального підходу, комплексності, конфіденційності, максимальної ефективності та прозорості використання надавачами соціальних послуг бюджетних та інших коштів, забезпечення високого рівня якості соціальних послуг.
11. Основними завданнями Центру є:
проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню у складні життєві обставини осіб та сімей з дітьми;
надання особам і сім’ям з дітьми комплексу соціальних послуг відповідно до їх потреб згідно з переліком, затвердженим центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері сім’ї та дітей, з метою подолання складних життєвих обставин та мінімізації негативних наслідків таких обставин.
12. Для реалізації своїх повноважень центр може утворювати стаціонарні служби (відділення) та денні служби (відділення), що виконують окремі функції, зокрема:
службу (відділення) соціальної роботи у громаді;
мобільну бригаду соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі;
притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.
Відповідно до потреб громади у соціальних послугах у центрі можуть утворюватися:
1) стаціонарні служби (відділення), що:
виконують роботу із запобігання відмовам від новонароджених дітей;
здійснюють соціально-психологічну реабілітацію дітей та соціальну адаптацію осіб із числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
надають тимчасовий притулок сім’ям з дітьми;
2) денні служби (відділення), що забезпечують:
соціально-психологічну підтримку внутрішньо переміщених осіб, учасників антитерористичної операції, осіб, які брали участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях і членів їх сімей;
соціальний супровід сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
соціальний супровід прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, сімей опікунів, піклувальників та усиновлювачів;
соціальний патронаж дітей і молодих людей, які перебувають у конфлікті із законом;
денний догляд за дітьми з інвалідністю, а також дітьми, яким не встановлено інвалідність, із тяжкими захворюваннями, розладами, травмами, станами, що дають право на надання їм відповідно до законодавства соціальних послуг;
3) спеціалізовані служби підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі, зокрема денний центр соціально-психологічної допомоги, службу первинного соціально-психологічного консультування;
4) мобільну бригаду екстреного реагування.
Центр може утворювати інші структурні підрозділи (служби), діяльність яких спрямовується на проведення соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю і надання їм соціальних послуг, з урахуванням потреб, визначених у відповідній адміністративно-територіальній одиниці.
Утворення центром структурних підрозділів (служб, відділень) здійснюється за наявності забезпечення засновником центру необхідної матеріально-технічної бази та належного фінансового забезпечення (зокрема відповідної штатної чисельності працівників, автотранспортних засобів, приміщень, що відповідають будівельним, санітарно-гігієнічним вимогам, вимогам пожежної безпеки та іншого).
13. Центр відповідно до визначених для нього завдань:
1) здійснює заходи щодо:
запобігання потраплянню у складні життєві обставини осіб та сімей, упровадження новітніх соціальних технологій, спрямованих на недопущення, мінімізацію чи подолання складних життєвих обставин;
виявлення отримувачів соціальних послуг та ведення їх обліку;
соціальної та психологічної адаптації дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа з метою підготовки до самостійного життя, організації наставництва;
надання особам, які постраждали від домашнього насильства, та особам, які постраждали від насильства за ознакою статі, вичерпної інформації про їх права та можливість отримання допомоги;
2) проводить оцінювання потреб осіб/сімей, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, у соціальних послугах, визначає методи соціальної роботи, забезпечує психологічну підтримку;
3) надає соціальні послуги відповідно до державних стандартів соціальних послуг, зокрема:
соціального супроводу;
консультування;
соціальної профілактики;
соціальної інтеграції та реінтеграції;
соціальної адаптації;
соціального супроводу сімей, в яких виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;
кризового та екстреного втручання;
представництва інтересів;
посередництва (медіації);
інші соціальні послуги відповідно до визначених потреб;
4) забезпечує соціальне супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу;
5) забезпечує соціальний патронаж осіб, які відбули покарання у вигляді обмеження або позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування зазначених видів покарань на підставах, передбачених законом;
6) складає план реабілітації особи, яка постраждала від торгівлі людьми;
7) вносить відомості до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;
8) проводить моніторинг та оцінювання якості наданих ним соціальних послуг;
9) створює умови для навчання та підвищення кваліфікації фахівців, які надають соціальні послуги;
10) взаємодіє з іншими суб’єктами системи надання соціальних послуг, а також з органами, установами, закладами, фізичними особами – підприємцями, які у відповідній територіальній громаді в межах своєї компетенції надають допомогу вразливим групам населення та особам/сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, та/або забезпечують їх захист;
11) інформує жителів територіальної громади та кожного отримувача соціальних послуг у формі, доступній для сприйняття особами з будь-яким видом порушення здоров’я, про перелік соціальних послуг, які він надає, обсяг і зміст таких послуг, умови та порядок їх отримання;
12) інформує жителів адміністративно-територіальної одиниці про сімейні форми виховання та проводить попередній відбір кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі;
13) бере участь у визначенні потреб населення адміністративно-територіальної одиниці у соціальних послугах, а також у розробленні та виконанні програм надання соціальних послуг, розроблених за результатами визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/територіальної громади у соціальних послугах;
14) готує статистичні та інформаційно-аналітичні матеріали стосовно наданих соціальних послуг і проведеної соціальної роботи, які подає засновнику та Закарпатському обласному центру соціальних служб;
15) забезпечує захист персональних даних осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, інших вразливих категорій осіб, яким центром надаватимуться соціальні послуги, а також осіб, що повідомили про перебування осіб/сімей у складних життєвих обставинах, відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.
14. Центр має право:
самостійно визначати форми та методи роботи;
подавати до органів державної влади та органів місцевого самоврядування запити на інформацію, необхідну для організації надання соціальних послуг, та отримувати таку інформацію;
залучати на договірній основі підприємства, установи, організації та волонтерів до надання соціальних послуг;
залучати грошові кошти та інші ресурси (людські, матеріальні, інформаційні тощо), необхідні для надання соціальних послуг.
15. Підставою для надання центром соціальних послуг є:
- направлення особи/сім’ї для отримання соціальних послуг, видане відповідно до рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення виконавчого органу міської ради про надання послуг центром;
- результати оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах.
16. Прийняття рішення про надання соціальних послуг центром, визначення їх обсягу, строку, умов надання та припинення, призначення фахівця, відповідального за ведення випадку особи/сім’ї, проводиться в порядку, передбаченому законодавством.
17. Центр очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому порядку розпорядженням міського голови.
18. Директор центру:
здійснює загальне керівництво діяльністю центру, несе персональну відповідальність за виконання покладених на центр завдань, законність прийнятих ним рішень, дотримання законодавства про звернення громадян, про доступ до публічної інформації та про захист персональних даних;
складає, в межах передбачених на ці цілі коштів, та затверджує в установленому порядку за погодженням з міським головою штатний розпис та кошторис центру;
видає в межах своїх повноважень накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує і контролює їх виконання;
представляє центр у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;
проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до компетенції центру;
розпоряджається в установленому порядку майном і коштами центру;
утворює в центрі атестаційну комісію, сприяє підвищенню кваліфікації працівників центру;
приймає рішення щодо заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників центру.
здійснює функції спеціаліста з соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю.
укладає договори, діє від імені центру і представляє його інтереси;
забезпечує фінансово-господарську діяльність центру, створення та розвиток матеріально-технічної бази для проведення комплексу заходів/ надання соціальних послуг особам, які перебувають у складних життєвих обставинах;
виконує інші повноваження, передбачені законодавством.
19. Положення, кошторис, структура та штатний розпис центру затверджуються органом, який його утворив.
Примірний штатний норматив чисельності працівників центру затверджується Мінсоцполітики.
20. Центр утримується за рахунок коштів міського бюджету, а також інших джерел, не заборонених законодавством. Кошторис та штатний розпис центру в межах коштів, передбачених на ці цілі, розробляється і затверджується директором центру та погоджується міським головою.
Забороняється розподіл отриманих доходів, або їх частини серед засновників, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.
Доходи Центру використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізацію мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Положенням та чинним законодавством.
21. Структура, штат та чисельність центру затверджується міською радою.
22. Працівники центру приймаються на службу та звільняються зі служби міським головою. Кадрова робота в центрі забезпечується Відділом з кадрової роботи апарату Чопської міської ради Ужгородського району Закарпатської області та її виконавчого комітету.
23. Ведення бухгалтерського обліку в центрі здійснюється централізованою бухгалтерією – Відділом централізованого бухгалтерського обліку Чопської міської ради.
24. Майно Центру є комунальною власністю Чопської територіальної громади і належить Центру на правах оперативного управління. В разі ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення Центру його активи та майно повертаються Чопській міській раді Ужгородського району Закарпатської області.